Kurunegalle - Yaahuwe 53km - Reisverslag uit Rathamalt, Sri Lanka van Jorrit en Rozemarijn - WaarBenJij.nu Kurunegalle - Yaahuwe 53km - Reisverslag uit Rathamalt, Sri Lanka van Jorrit en Rozemarijn - WaarBenJij.nu

Kurunegalle - Yaahuwe 53km

Door: Jorrit

Blijf op de hoogte en volg Jorrit en Rozemarijn

19 December 2012 | Sri Lanka, Rathamalt

De dag begon met een hoop jeuk van de muggen die ons ondanks de deed toch hebben gevonden, maar wel een heerlijk ontbijt bij het restaurant van gisteren met toast en vers fruit(juice). Onderweg komen we bij een stuk weg aan, dat half weggespoeld is door de regen. De ondergrond van het asvalt is volledig weggevaagd en er kunnen geen voertuigen met vier wielen overheen. Iedereen moet lopend de “brug” over. Het hele dorp plus omringende lopen uit voor de bezienswaardigheid en wordt op foto gezet (wij ook). Bussen worden door en met bewoners aan beide oevers in en uit geladen. Na onze weg weer te kunnen vervolgen, zien we bewoners die bezig zijn het water uit hun huis te scheppen. Tijdens een lange en hobbelige weg worden we aangesproken door een local, waar we al eerder een praatje mee hebben gemaakt en ons nu twee maiskolven aanbiedt. Hij heet Sampath en zij (meisje achterop) Weerasena. Al etend kletsen we over cricket, mais, Nederland en het weer. Uiteindelijk wisselen we zelfs adressen uit.
Rond half 2 vinden we ons hotel. Het is er prachtig! Een grote kamer, mooie badkamer met goeie douche, hemelbed met muskietennet en veranda met uitzicht over het meer. We lunchen uitgebreid en nemen een auyverdisch voetenmassage. Het is genieten van alle luxe.