Pollanaruwa - Nalanda 86km - Reisverslag uit Nalanda, Sri Lanka van Jorrit en Rozemarijn - WaarBenJij.nu Pollanaruwa - Nalanda 86km - Reisverslag uit Nalanda, Sri Lanka van Jorrit en Rozemarijn - WaarBenJij.nu

Pollanaruwa - Nalanda 86km

Blijf op de hoogte en volg Jorrit en Rozemarijn

25 December 2012 | Sri Lanka, Nalanda

Afgelopen nacht hebben we in een hotel overnacht, dat s'avonds een Kerstfeest gaf. Wij waren helaas te moe om hier aan deel te nemen (beetje zonde, want we moesten er wel voor betalen) Het luxe ontbijt compenseerde gelukkig de vorige avond. De andere 3 hotels die we eerst probeerden waren helaas al volgeboekt.
Vandaag, 1e Kerstdag zijn we de dag gestart in de stortregen, fietsend over een dijk. (hier hadden we geen 17uur voor hoeven vliegen). We zijn gestegen van 73m boven 0 naar 353m met veel dalingen er tussen. We zijn door een rampgebied gereden, die 2 dagen voor onze doortocht overstroomd is. De rivier had vandaag weer bijna zijn normale omvang bereikt. Waardoor het slechte wegdek met veel gaten, weer redelijk begaanbaar was. We hebben de sporen van veel verwoeste huizen gezien en het rode kruis dat bezig was om de dakloze mensen te helpen. Er zijn 42 mensen omgekomen en nog 9 vermisten. Op een hoogte van 160m zijn de mensen het ergst getroffen.
We hebben het nog steeds naar ons zin, ondanks de vele (warme) regen en wat kleine lichamelijke klachten.