Nuwara Eliya - Ella 61km - Reisverslag uit Pettigalawatta, Sri Lanka van Jorrit en Rozemarijn - WaarBenJij.nu Nuwara Eliya - Ella 61km - Reisverslag uit Pettigalawatta, Sri Lanka van Jorrit en Rozemarijn - WaarBenJij.nu

Nuwara Eliya - Ella 61km

Blijf op de hoogte en volg Jorrit en Rozemarijn

29 December 2012 | Sri Lanka, Pettigalawatta

De ochtend is koud. Het ontbijt doen we met jas/vest aan. Vannacht hebben we onder een dik plaid geslapen met kleding aan. We gaan opweg naar Ella. Het eerste stuk dalen we over mooi asfalt, dus we kunnen tot 60km p.u. rijden. Bij een mooie Hindoetempel spelen aapjes. De vleermuizen hangen aan de hoogspanning draden langs de weg. Nog voor het klimmen weer begint, hebben we onze jas en vest weer uit (het wordt weer 30 graden). De laatste 4km is een pittige klim over een lapjesdeken. We hebben net ons hotel gevonden, als het begint te regenen. We slapen wat bij, slenteren door het plaatsje en eten de beste curry tot nu toe (eindelijk niet zo pittig).
Jorrit wil het raampje in de badkamer sluiten, maar dat lukt niet. Nou, dat fixt hij wel even met het gevolg dat het raampje er met omlijsting en al eruit valt. Zo zijn er wel meer gammele dingen; bedlampjes met knopjes tot ver bij je voeteneind vandaan, elektriciteitsdraden die open buiten hangen, stoppenkasten in de regen en loszittende wastafels met kranen die geheel meedraaien met de knop, bij het openen van een deur heb je de klink in je hand en bedden waar zelfs Rozemarijn niet in past, laat staan Jorrit.
Morgen gaan we naar de waterval van Ella en dan kan de echte afdaling beginnen.

• 03 Januari 2013 - 18:04

Wendela:

Nu lijkt Schiedam opeens zo erg niet meer ;-)

• 03 Januari 2013 - 20:59

Maaike:

Hoi Roos en Jorrit

De beste wensen voor 2013!!!
    Wat een tocht hebben jullie al afgelegd zeg!!
    Leuk om allemaal te lezen:D
    Bedankt voor jullie kaart!
    Met MrTickle gaat het goed! Hij mist jullie wel volgens mij!
    Hij wilt ook niet dat ik weer weg gaat, hij gaat dan heel hard miauwen!
    Voor de rest krijg ik altijd heel veel koppies en spint hij heel hard hihi
    Nog een vraagje! Waar hebben jullie de stofzuiger staan of een veger en blik?
    De houtkorrels liggen door de hele woonkamer verspreid en vooral bij de trap en als ik een keer
    niet oplet dan lig ik beneden haha
    Goede reis verder

Gr Maaike en een dikke knuffel van MrTickle

• 04 Januari 2013 - 12:15

Bart:

Jullie kaart is aangekomen. Wat heerlijk om ook zo met jullie mee te reizen.
    Prachtige fotosfeer.
    De andere foto's zijn trouwens ook leuk.
    Liefs Bart

• 04 Januari 2013 - 13:08

Kees Spelt:

Hoi luitjes,

Waar blijft jullie nieuwe verhaal? Zeker te veel aan het strand gelegen.
    Leuk om jullie weer te zien in Galle.

Groetjes, Cora en Kees