Paradise Holiday Village - Reisverslag uit Palangature West, Sri Lanka van Jorrit en Rozemarijn - WaarBenJij.nu Paradise Holiday Village - Reisverslag uit Palangature West, Sri Lanka van Jorrit en Rozemarijn - WaarBenJij.nu

Paradise Holiday Village

Blijf op de hoogte en volg Jorrit en Rozemarijn

15 December 2012 | Sri Lanka, Palangature West

CULTUURSHOCK! Maar dat was te verwachten. Doodop zijn we geland, Jorrit heeft helemaal niet geslapen, dus dat deden we in het hotel. We hebben een soort appartement (60 m²) met woonkamer en keuken waar onze fietsen staan. Alles is heel overgekomen!
Het is hier erg warm, erg wennen, maar na vier uur werd het lekker en dat is het nu nog steeds (half 11). Het verkeer is druk, veel getoeter, alles lijkt over elkaar en door elkaar te rijden. Voor zebrapaden wordt niet gestopt. Nog geen stoplicht gezien.
Het eten is hier heerlijk! En goedkoop. Drinken is hier vergelijkbaar met Nederland, behalve plaatselijke drankjes zoals Thambili.
Het strand is ontdekt. Daar werden we uitgenodigd bij Marcus' en Philip thuis. Zoals vele anderen zijn zij vissers. We kregen vocht uit een soort kokosnoot (oranje zonder haren) te drinken. Werd daar ter plekke bereid. Ze wonen erg armoedig, maar zijn zo gastvrij. En nieuwsgierig.
We worden door iedereen bekeken en aangesproken. Meestal houden we de boot af.
Morgen eerste fietstochtje!

• 17 December 2012 - 15:31

Wanderer To The Sea:

oooohw, Wennie jaloers! Nu wil ik ook uit kokosnoten drinken op een palmstrand *diepe zucht*. Geen idee of mijn smsje aankomt en hoe laat dan (ook geen idee hoe laat t bij jullie nu is) maar: ben geslaagd voor theorie-examen :-)

• 19 December 2012 - 12:03

Marco Kleijn:

Fijn dat alles heel is aangekomen. Wat vinden jullie van het Hotel? Prettig?